Visselblåsarsystem - anonymt & krypterat

I december 2021 trädde ett nytt lagkrav kring visselblåsning i kraft. Det innebär att alla företag med över 50 anställda måste ge sina medarbetare kanaler för rapportering av missförhållanden. Vårt visselblåsarsystem gör det enkelt för ditt företag att följa EU:s regelverk.

Visselblåsarsystem

Digitalt visselblåsarsystem för företag

Vårt digitala visselblåsarsystem gör det enkelt för ditt företag att uppfylla EU:s lagkrav för visselblåsning. Det är enkelt att använda, går snabbt att starta upp och ger dig en fullt krypterad och kostnadseffektiv lösning för visselblåsning. Och det bästa? Du kan börja använda den redan idag.

Så fungerar det

1. Visselblåsaren rapporterar

Ditt företag får en unik länk där era anställda anonymt kan fylla i ett frågeformulär för att rapportera missförhållanden utan att äventyra sin identitet.

2. Handläggaren startar en dialog

Handläggaren, som är en utomstående utredare, får en notis via e-post och SMS och kan logga in i systemet för att behandla ärendet.

3. Ärendet utreds, anonymt & krypterat

En krypterad kommunikation inleds mellan handläggaren och visselblåsaren. Den externa kanalen skyddar uppgifterna så att de inte hamnar i fel händer.

4. Rapporter summeras & ditt företag informeras

När handläggaren är klar informeras ditt företag så att ni kan förebygga att liknande händelser sker i framtiden.

Oliver Pedersen

Vi tycker att personlig service är minst lika viktigt som ett enkelt system för er. Vi visar gärna hur våra system fungerar – antingen via telefon/Teams eller på plats hos er. Om du vill så kan du även testa på egen hand först.

Oliver Pedersen