Effektiv vidarefakturering med EDI-ordrar
Den 1 juli blir inköp och fakturering ännu enklare – vi lanserar nämligen modulen "EDI-ordrar" till vårt tid- och projekthanteringssystem. Det innebär att du kan importera artiklar som du handlar hos dina grossister, direkt in i dina projekt och fakturor.
Fördelar med EDI
Vidarefakturering är en stor del i projekthanteringens ekonomiarbete – kanske främst inom bygg, el- och VVS-branschen. Att få rätt betalt för det material som har använts är A och O för att projektets resultat ska gå i linje med dess prognos. Manuell hantering av artiklar kan dock vara ett mödosamt arbete, inte minst när grossisterna har tiotusental av dem, vars priser förändras ständigt.
Med vår EDI-lösning blir det mindre lagerhållning, färre felkällor och effektivare administration. Du samlar dina grossister på ett gemensamt ställe, importerar enkelt artiklarna från dina senaste köp, justerar utpriserna med påslag och genererar proffsiga fakturor. Automatiseringen kan dessutom höja dina marginaler, och det bästa av allt? Modulen kommer att ingå i vårt grundutbud "BAS" och endast kosta 2,5 kronor per order.
Hur funkar det?
Processen inleds med en så kallad "onboarding", där vi hjälper dig att kontakta de grossister som du vill nyttja EDI via. När aktiveringen är gjord så kan du koppla grossisten till ditt leverantörsregister, och på så vis skräddarsy påslag mellan olika prisintervaller precis som du vill. Nästa gång du handlar hos grossisten så kommer kvittot in i vårt system som en EDI-order, som du då kan koppla till ditt projekt och importera vid fakturering med det påslag som du ställt in på förhand.